גלריה
מרחב - עובדים בבית
מרחב המאפשר עשייה משותפת. למידה מתוך יחסים ויצירת הקשרים בעלי משמעות. הידע לא עומד כפרט עצמאי ובלתי תלוי אלא נובע מתוך היחסים של האדם הלומד אותו. המלאכה שלנו היא למצוא ולגלות, יחד עם הילד, את הכוונות והרצונות שלו, תוך ליווי בהתפתחות של היחסים והכשרונות. לאמן את תשומת הלב למה שקורה בי וביחסים.


שער חשבון
לימוד החשבון כיום דומה למי שלומד תאוריית מוזיקה, אך מימיו לא ניגן או אפילו שמע צליל אחד. 'הניגון' חסר. עלינו לספר את 'הסיפור' שיניע תחילה את הלב, 'הסיפור' שיעורר את הלומד ללמידה. והאמת היא, שאותו 'הסיפור' מתחיל ממש מבראשית, ועוד נמשך היום. הוא מתגולל משחר האנושות, ומתפתח עד לסוף הימים. הוא סיפור עשיר, מלא תוכן ומסתורין. לא, את הסיפור הזה אנחנו לא צריכים 'לאלץ', שאו עיניכם וראו, הוא כבר כאן מסביבנו. קיים בכל ציפור, בכל עץ, בכל בלוט, בחום השמש ובפרחים, בכל. בכל קיים עיצוב ייחודי, חכמה מדויקת ומדוקדקת ומופלאה.
שער שפה
לימוד השפה מותאם לבית היער ונבנה מתוך התבוננות והקשבה
לצרכי הילדים והמחנכים. בתחילת דרכם נחשפים הילדים לצלילים.
הם לומדים להרכיב ולפרק מילים ולהיות בתשומת לב לצלילים.
הלמידה נעשית בעיקר דרך משחק ומשתמשת במרחב היער
ובאוצרותיו. בהמשך לומדים הילדים לקרוא ולכתוב, הם נחשפים
בהדרגה לאותיות ולתנועות המרכיבות יחד מילים שקושרות אותם אל
סביבתם היומיומית. התרגול נעשה בכתב ובעל פה, דרך משחק וגילוי
ומשלב מיומנויות לשוניות מגוונות. בתום רכישת הקריאה והכתיבה
מתרגלים הילדים מיומנויות אלה תוך התייחסות לצרכים חברתיים
וסביבתיים מחד ולדרישות משרד החינוך מאידך. בבית היער נחשפים
הילדים לאוצר מילים רחב ולשיח ברמה גבוהה אשר מהווים תשתית
ומעבים את לימודי השפה. בבית היער בולטת הכוונה להתגייסות
ורצון ללמידה, חלק מהמשימות כיתתיות וחלקן קבוצתיות בהתאם
לצורכי הילדים, חלקן מונחות וחלקן מעודדות עבודה עצמאית
במרחב.


שער מיומנות יער
אנו חיים במארג חיים עשיר ומגוון.
בשער מיומניות יער אנו מכירים אותו ולומדים את מקומנו בתוכו.
אנו שוהים בחוץ, חושינו נפתחים,
מקצב פעימותינו מתאים עצמו למחזוריות העונות, לתנועת היום והלילה, ואנו מוצאים את עצמינו בהתאמה עם נשימת החיים- שאיפה ונשיפה.
מלאכות מסורתיות ומיומניות קדומות (כגון: ליקוט, גששות עקבות, גילוף, קליעה וכו׳) מחדשות את הקשר הקדום שלנו עם עולמות החי והצומח עם היסודות ועם חומרי הגלם הטבעיים.
יחד אנו מפתחים מערכות יחסים הדדיות השואפות לבריאות איזון ושלום.
שער מלאכות
המלאכות מובאות כחלק חשוב וחיוני במערכת הלימוד, תוך כדי התאמה לכישורים ולתודעה המתפתחת של הילד בגילאים השונים. מלאכות היד משמשות ככוח מעצב אישיות מתוך העשייה. כאשר הילד עסוק במלאכה כלשהי הוא שוקע למעין "תרדמה" של תודעה, וצולל לתוך מצב בו פעילים האינסטינקטים. חומרי הגלם המשמשים ליצירה מקורם בסביבת החורש המקומית. חומרים טבעיים אלו מזמינים את הילדים ליצור מתוך דמיונם העשיר.

ימי הורים וקהילה
בבית היער אנו מאמינים שחינוך בונה קהילה. מלאכת החינוך נעשית בשותפות של אנשי החינוך וההורים, כאשר הרצף החינוכי נע בין בית הספר לבית ולמגרש המשחקים בשכונה. חינוך המבוסס על ערכים של תשומת לב והקשבה לעצמי, לזולת ולסביבה, יוצר אדוות השפעה רחבות מבית הספר החוצה אל הבית ואל הקהילה ובחזרה. חינוך הילדים מייצר גם מודעות ומחדד את הקשב גם אצל המבוגרים כחלק אינטגרלי מהחזון החינוכי של 'בית היער'.
